BeFair utökar samarbetet med Hydrohex

Våren 2020 inledde BeFair och Hydrohex det samarbete som skulle visa sig vara starten på en framgångssaga. Snart därefter implementerades konceptet på BeFairs anläggningar i Stockholm, vilket också var ett av Hydrohex första steg in på den svenska marknaden.

Enligt Hydrohex VD Tommi Wallenius har företagets och BeFairs värdegrunder från första stund gått hand i hand.

-Det har varit fascinerande att se hur engagerande till och med den högsta ledningen inom företaget är för att utveckla utbudet för sina slutanvändare, säger Wallenius.

Wallenius ser även det exemplariska samarbetet mellan företagen som ett tydligt tecken på att den virtuella tjänsten inte enbart är en trend, utan ett utbud som implementeras för att stanna.

Idag har Hydrohex med framgång implementerats på majoriteten av BeFairs anläggningar och har en given plats på gruppträningsschemat. Båda parter älskar vatten och vill skapa den bästa kundupplevelsen inom vattenträning. Det fanns därför aldrig någon tvekan att testa Hydrohex digitala helhetslösning för träning i vatten, berättar BeFairs VD Maria Rehn.

- Vår ambition är att vara bäst på vatten i alla anläggningar där vi har verksamhet. Det innebär också att följa trender, utvecklas och våga chansa och vara först. Hydrohex är en pigg och intressant samarbetspartner som har etablerat sig i Sverige. BeFair har en ambition att vara branschledande inom vattenträning och Hydrohex har hjälpt oss att ta vattenträningen till nya nivåer, säger Rehn.

Hydrohex - virtuell vattenträning

På Hydrohex förinspelade pass ser du instruktören på en stor skärm vid bassängkanten. Tack vare kameravinklar ovanför och i bassängen kan du enkelt se hur rörelserna ska utföras. En fördel som många kunder har lyft fram är att instruktören är i vatten, tempot i rörelsen och vattnets motstånd blir tydligare.

- De flesta av våra kunder har samma fråga, “blir det verkligen lika bra träning som med en instruktör på plats?”. Efter att ha provat ett pass med Hydrohex vågar jag påstå att nästintill alla är övertygade, att ja, det gör det verkligen! säger Amra Skaljo Lundberg som är verksamhetschef på Solna simhall.

I Solna simhall har Hydrohex dominerat gruppträningsschemat sedan den nybyggda anläggningen öppnade i september 2022. Under våren utökades antalet pass, och medlemmarna står på kö för att få plats. De båda gruppträningsformerna kompletterar varandra och skapar ett mervärde.

- En del av våra kunder föredrar Hydrohex. De ser fördelarna med allt från de tydliga instruktionerna till att kunna träna på mer flexibla tider, fortsätter Skaljo Lundberg.

Tillgänglighet och kvalitet i fokus

Att Hydrohex vattenträning är här för att stanna är en trend som Maria Rehn ser i flera anläggningar. Att passen håller hög kvalitet och bidrar till att fler kan träna i våra bassänger är en avgörande faktor.

- Snart har vi fyllt kapaciteten till max i våra bassänger, något som hade varit betydligt svårare om vi på alla pass skulle anlitat instruktörer. Det handlar både om ekonomi och administration. Därför är det för oss en självklarhet att fortsätta vårt samarbete med Hydrohex. Att erbjuda våra medlemmar träning av hög kvalitet och stor tillgänglighet är ett av våra viktigaste värden, säger BeFairs VD Maria Rehn.