BeFair stärker sin position på marknaden

Från den 1 juni tar BeFair över anläggningen Futurum Sim & Sport i Växjö.

- Som stad är Växjö känd för sin idrottsliga karaktär och Futurums placering i anslutning till Arenastaden känns spännande. Det innebär många potentiella samarbeten med både föreningar och företag. Jag har själv bott i Växjö i 20 år, så det känns extra roligt att vara tillbaka på "hemmaplan" och i en stad som verkligen satsar på idrott och folkhälsa, säger BeFairs VD Maria Rehn (fd. Karlsson).

Futurum Sim & Sport erbjuder en varierad verksamhet i vatten för alla åldrar. Från babysim, minisim och simskola för barn, till vattenträning, personlig träning och simskola för vuxna och seniorer. Man har även en unik erfarenhet och kompetens av simundervisning och träning för barn utefter förutsättning, genom olika metoder. Detsamma gäller för vuxna med olika behov. Rehab i vatten och land, utmanande vattenträning likväl rörlighetsträning i vatten.

- Det finns det ett uppdämt behov av bassäng för utbildning och rehabilitering i Växjö som vi gärna fyller. Vi är samtidigt den enda aktören i Växjö som erbjuder virtuella vattenträningspass påpekar Rehn.

På land erbjuds ett personligt och funktionellt gym, personlig träning privat och i grupp samt seniorträning. Man ger också lokalen ett lyft med ett nytt gym. I lokalen inryms även simshop och massage.

Anna Olsberg Tuneskog, som drivit Solvändans Simförening i 10 år samt anläggningen Futurum Sim & Sport, tillträder som verksamhetschef.

- Att bli en del BeFair känns som en spännande och rolig utmaning. Jag har mycket i min ryggsäck som jag vill plocka upp och implementera i det dagliga, för att skapa en spännande verksamhet, med mycket energi och glädje. Lyckan ska ligga i lärandet är min filosofi, säger Olsberg Tuneskog.

Tillsammans kommer man att växla upp och utveckla vattenträningen, något som Olsberg Tuneskog brinner extra mycket för.

- Vattenträning kan hjälpa oss mycket om vi använder det på rätt sätt. Att BeFair vill satsa på detta område bekräftar mig i tron att det finns stor efterfrågan på både kunskap och aktiviteter i vattnet i Växjö, fortsätter hon.

Om BeFair

BeFair driver verksamhet i 15 bad- och friskvårdsanläggningar. Genom bad, friskvård och sociala aktiviteter vill vi skapa mötesplatser där det sjuder av liv och aktivitet, där varje verksamhet bidrar med sin unika styrka.

Frågor

Maria Rehn, VD